Til toppen

Levering og forsinkelse

Caremed AS bruker normalt PostNord.

Når du har fullført bestillingen din hos oss, vil vi normalt sende ut varer som er på lager, samme dag, eller neste virkedag. For bestillinger hvor ikke alle varer er på lager, kan en måtte vente til bestillingen er komplett. Enkelte ganger kan en bestilling bli delt opp, og varer bli sendt i ulike forsendelser. Oppgitt lagerstatus for fjernlager, og leveringstid for bestillingsvarer, er estimert status. Reell leveringstid kan avvike fra disse.

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Selger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tap som følge av at de bestilte varer kommer for sent frem til Kjøper, eller at de bestilte varer lider av mangler, når forsinkelsen eller manglene skyldes kjøpers handling eller unnlatelse eller forhold som ligger utenfor Caremed AS sin kontroll som force majeure, opprør, uroligheter, brann, inngrep fra staten, beslagleggelse, valutarestriksjoner, arbeidskonflikter av enhver art, herunder streik og lockout, pandemier eller lignende.

Vi leverer også på forespørsel til utlandet.

Når du mottar leveransen fra oss må du kontrollere at forsendelsen ser hel og uskadet ut, før du signerer på leveringen til transportøren. Hvis emballasjen på forsendelsen ser skadet ut, eller du ser at produktet inni er skadet, må dette anføres på fraktbrev (det stedet du signerer for mottatt leveranse) før du signerer dette hos transportøren. I slike tilfeller anbefaler vi å vente med å åpne forpakningen til dere har kontaktet oss. Ta gjerne bilde av skadet emballasje eller produkt som dokumentasjon. Sendes: retur@caremed.no

Ta kontakt med oss om du ikke har mottatt forsendelsen din innen 14 dager fra den ble sendt ut fra oss. Vi sender ikke ut nye varer for forsendelser som er blitt borte i postgang, og som det ikke er meldt fra til oss om innen 14 dager etter at de ble sendt ut.

Betalingsbetingelser Netto pr. 14 dager. Etter forfall beregnes forsinkelsesrenten som fastsettes av finansdepartementet hvert halvår. Papirfaktura belastes med miljøgebyr på kr 75,- eks. mva.

Uavhentede varer som ikke blir hentet og kommer i retur til oss blir belastet med et administrasjonsgebyr på Kr 400,-. Dette for å dekke våre utlegg.

Caremed AS har salgspant i varen innttil denne er betalt.

Undersøkelse av produktene. 

Etter at du har mottatt produktene anbefaler vi at du straks undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, og om produktene ellers har feil eller mangler. Ved mangelfull levering, skader eller andre feil må du kontakte oss innen to virkedager etter at du har mottatt varene, slik at vi kan undersøke og rette opp feilen. Henvend deg til: retur@caremed.no